Pirates of the Caribbean 1, Svarta Pärlans Förbannelse

Igårkväll hörde jag att Pirates of the Caribbean 4 hade kommit ut, och jag har inte sett en enda av de filmerna. Så jag tänkte; "Dem ska jag se imorrn."
Sagt och gjort, nu har jag sett klart ettan och ska se tvåan alldeles strax.
Pirates of the Caribbean Svarta Pärlans Förbannelse handlar om unga Elizabeth Swann som är med ute på havet och seglar med skeppets besättning när hon plötsligt ser en pojke flyta på en flotte som överlevt ett skepp som hade börjat brinna och sjunkit. De hjälper den avsvimmade pojken vid namn Will Turner upp på båten och in till land. Elizabeth ser att han bär ett pirathalsband och hon tar det och behåller det så att ingen annan ska veta att han är en pirat. 8 år senare blir staden överfallna av pirater som har fått en förbannelse över sig, den Svarta Pärlans förbannelse, och det enda som kan hela dem är blod från Willian Turners barns blod. Elizabeth säger att det är hon för att skydda Will. Will beger sig då ut med den skickligaste och smartaste piraten, Jack Sparrow, förr att ta tillbaka henne. Och när piraterna får reda på att Elizabeth inte är den rätta så...
Se filmen om ni vill veta resten ^_^
Jag älskade denna filmen och kan inte vänta på att få se den andra.
Jag tyckte särskilt om scenerna med Jack Sparrow (som spelas av Johnny Depp) för han är bara för rolig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0