The Secret Garden

The Secret Garden är en film som är gjord från en bok, precis som Harry potter. Det handlar om en indisk 10 årig tjej, Mary som har levt lyxlivet med betjänter som klädde på och av henne och folk som matede henne och sånt. Hon blev därför en väldigt bestämd, tjurig och envis tjej. Men hon saknade något och det var kärlek från hennes föräldrar. Men plötsligt så utsätts Indien för en kraftig jordbävning. Hon överlevde men det gjorde varken hennes mamma eller pappa. Mary måste därför åka till England och bo hos en släkting som hon aldrig träffat förr.
Där i england hittar hon en övergiven trädgård som hon bestämmer sig för att försöka få liv i igen. Hon får hjälp av sin nya kompis Collin, som har väldigt bar trädgårdskunskaper.
Mary finner snart en till pojke, Dickon, som bor i huset. Hans pappa har han inte träffat på åratal och hanns mamma är död. Men de upptäcker att trädgården som hon hittat är Dickons mammas gammla trädgård...

Filmen är underbar och högt rekomenderad. Och att se hur trädgården blev i slutändan var "just magical"!

Kommentarer
Postat av: Linnea :D

ååh jag hade typ skrivit jätte mkt och så försvann allting så nu måste jag försöka skriva om det x)

OMG!!!!! Jag älskar den filmen :DD Jag såg den för första gången när jag gick i fyran men har inte sett den en enda gång efter det, pg a att jag inte hittat filmen D: Detta är en av de bästa filmerna jag någonsin sett, kul att det faktiskt finns någon mer än jag som har sett den och har samma tycke ;D

Du och jag verkar juh faktiskt tycka samma om de flesta filmer, kul :D De flesta filmerna jag gillar tkr inte mina kompisar om x) haha.. Så drf tänker jag rekomendera en jätte bra film till dej som heter ''hennes envisa hjärta'' ingen aning om vad den heter på engelska men iaf :) Den är ungefär som alla de hära andra filmerna, the notebook och the secret garden :D



Ha det bäst! :D kraaam

2011-05-16 @ 23:10:08
URL: http://proudtobblonde.blogg.se/
Postat av: Linnea :D

ååh jag hade typ skrivit jätte mkt och så försvann allting så nu måste jag försöka skriva om det x)

OMG!!!!! Jag älskar den filmen :DD Jag såg den för första gången när jag gick i fyran men har inte sett den en enda gång efter det, pg a att jag inte hittat filmen D: Detta är en av de bästa filmerna jag någonsin sett, kul att det faktiskt finns någon mer än jag som har sett den och har samma tycke ;D

Du och jag verkar juh faktiskt tycka samma om de flesta filmer, kul :D De flesta filmerna jag gillar tkr inte mina kompisar om x) haha.. Så drf tänker jag rekomendera en jätte bra film till dej som heter ''hennes envisa hjärta'' ingen aning om vad den heter på engelska men iaf :) Den är ungefär som alla de hära andra filmerna, the notebook och the secret garden :D



Ha det bäst! :D kraaam

2011-05-16 @ 23:11:03
URL: http://proudtobblonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0